Arkivassistent
Regionstab
Vill du vara med vara med i arbetet med att bygga upp och utveckla regionens nya arkiv?
Vi planerar för ett nytt Regionarkiv och inför flytten till det nya arkivet kommer ett stort projekt gällande ordnande och förtecknande och flytt av av material att starta där du kommer att vara en del i arbetet. I ditt arbete kommer du även att arbeta med utlämnande av allmän handling samt ge stöd till samtliga verksamheter i organisationen.
Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och dynamisk miljö där noggrannhet och struktur är av största vikt. Vi söker dig som värdesätter en god arbetsmiljö, samarbete och kontinuerlig utveckling.
Du kommer att arbeta i nära samarbete med bland annat arkivstrateg och arkivassistenter.
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år med möjlighet till förlängning.
Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt goda kunskaper om relevant lagstiftning för offentlig sektor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med arkivmaterial.
Vi söker en strukturerad arkivassistent som brinner för att organisera och bevara information. Du ska ha ett intresse för att arbeta med dokumenthantering och en förmåga att se detaljer i ditt arbete. För att trivas i denna roll är det viktigt att du kan arbeta strategiskt och prioritera dina arbetsuppgifter . Du är noggrann, har lätt för att sätta dig in i och arbeta enligt satta rutiner och har ett öga för detaljer. Tjänsten ställer höga krav på kommunikation, servicekänsla, bemötande och samarbetsförmåga, både i relation med kollegor som med andra intressenter. Du har lätt för att uttrycka dig enkelt och begripligt i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår arkivstrateg Elin Adén, 010-358 42 69 eller arkivarie Ebba Stensson, 010-358 44 28
Din framtida arbetsplats
Regionstab kansli ansvarar för beredningen av ärenden till regionfullmäktige, regionstyrelse, nämnder och beredningar. Vidare finns funktioner som dataskyddsombud, jurister, arkivarier, dokumentcontroller, sekreterare och handläggare inom kansliet.
Vår enhet är en del av Regionstaben som består av 140 medarbetare med kompetens inom bland annat ekonomi, juridik, HR, kommunikation, planering, samordning, hållbarhet och säkerhet. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra tillvaron för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer och förvaltningar.
Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag.
Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län
Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats.
Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Om tjänsten
Referensnummer:
2025/71Placering/enhet:
RegionstabAnställningsform:
Tidsbegränsad anställningAnställningstid:
TidsbegränsadSysselsättningsgrad:
Heltid 100%Tillträde:
Efter överenskommelseLön:
Vi tillämpar individuell lönesättningAnsök senast:
2025-02-16Ann-Sofie Hedenstein, Kanslidirektör
010-3584177Support
Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.
Telefon: 0520-58 00 50
Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30