Spärrar i Pascal

Handhavande i Pascal kommer vara precis som tidigare efter övergången till Apoteket AB. Ett par förändringar gäller dock under den tid en patients uppgifter flyttas från Apotekstjänst till Apoteket AB 23 mars till 6 april.

Från och med tisdag 23/3 kl. 07:00 är det stopp för:

- Förbereda och ansluta nya patienter

Från och med tisdag 30/3 kl. 07:00 är det stopp för:

- Uppdatera eller ändra patientinformation (t.ex. flytt till annat boende, och pausning/aktivering av expedieringsstatus). För akuta ärenden under denna tid kontakta Apotekstjänst AB på 010-221 69 70.

- Beställning av helförpackning via Pascal eller fax. Vid akut behov av helförpackning hänvisas till lokalt apotek.

- Skicka/uppdatera meddelanden via Pascal. Kontakt får istället tas med Apotekstjänsts kundtjänst, tfn 010-221 69 70.

Från och med tisdag 6/4 kl. 12:00 fungerar allt som vanligt igen.