Digital kommunikation

2020-04-03

Webbinarium om digital marknadsföring, 21 april kl. 14.30-15.30

Den digitala världen erbjuder massor med möjligheter för kommunikation och marknadsföring! Med några enkla råd och tips kan du förbättra ditt arbete med exempelvis Instagram, Facebook och Google.

Om innehållet:

3 sätt att lyckas med din kommunikation:

- Optimera dina kommunikationskanaler

- Skapa innehåll som engagerar i SoMe (Facebook och Instagram)

- Annonsering i Facebook och Instagram

Under 45 minuter går vi igenom optimering av digitala kanaler (såsom webb, Facebook, Instagram och Google My Business), innehållsproduktion för sociala medier och sist men inte minst kortfattat om Facebook-annonsering. Därefter kort frågestund.

Föreläsningen/webbinariet sker digitalt med Bianca Brandon-Cox, projektledare för kunskapsspridningen inom Måltidsprogrammet på VisitSweden. Bianca har en bakgrund som matfotograf, filmare och Content Manager för fem restauranger i Stockholm.

I god tid innan webbinariet skickar vi via Bianca ut frågor till deltagande företag, i syfte att hjälpa dig att utveckla berättelsen om din verksamhet (storytelling). Frågorna ger även föreläsaren en uppfattning om gruppen innan webbinariets start. Senast ett par dagar före föreläsningen skickar vi också ut en länk via vilken du tar del av föreläsningen.

Övrigt:

Målgrupp: Föreläsningen vänder sig i första hand till dig som jobbar med besöksvärden kopplat till mat, såsom restaurang, café, gårdsbutik och hotell. Alla med intresse är dock välkomna att ta del av webbinariet! Inbjudan går ut till företag i både Kalmar län och Kronobergs län, i samarbete Destination Småland och Livsmedelsstrategin för Kronobergs län. Seminariet är kostnadsfritt.

Vår förhoppning är att detta seminarium ska ge några nya infallsvinklar i en tuff tid.

Anmäl dig via den här länken senast den 19 april.

Vid frågor, kontakta kristina.bergman@regionkalmar.se

Arrangör: Livsmedelsutveckling Sydost