Handlingsplan 2021-2022

1. Marknadsföring för att vara ständigt synliga hos målgruppen

Visa upp Kalmar län och webbplatsen Flyttahit.nu genom:

  • Annonskampanj 2021
  • Annonskampanj 2022
  • Mindre marknadsföringsinsatser för ständig närvaro

2. Webbplatsutveckling för att göra Flyttahit.nu ännu bättre

Ständig förbättring genom:

  • Sökordsanalys och sökmotoroptimering
  • Fler lediga jobb, hyreslägenheter, språk + förbättringar efter användaranalys
  • Två års drift och underhåll och Google-trafik

3. Samverkan och kunskap för att bli fler och bättre inom inflyttning

Gemensam kompetensutveckling och nätverkande genom:

  • Seminarier som utvecklar samarbetet med aktörer inom platsutveckling, platsmarknadsföring, talangattraktion och kompetensförsörjning
  • Undersökning om varför de som flyttade härifrån flyttade

Total budget per år: 490 892 kronor