Statistik
Här presenterar vi statistik från olika områden inom Kalmar länstrafik.
Statistikuppföljning
-
Kundnöjdhet
Kollektivtrafikbarometern är en branschgemensam kvalitets- och attitydundersökning som drivs och utvecklas av Svensk Kollektivtrafik.
Kalmar länstrafik gör regelbundet undersökningar bland våra resenärer för att fråga vad de tycker om oss och länets kollektivtrafik. Som årligen summeras i Kollektivtrafikbarometern.
- Kollektivtrafikbarometern temarapport coronapandemin 2020
- Kollektivtrafikbarometern 2020
- Kollektivtrafikbarometern 2019
- Kollektivtrafikbarometern 2018
- Kollektivtrafikbarometern 2017
- Kollektivtrafikbarometern 2016
- Kollektivtrafikbarometern 2015
Mer om kollektivtrafikbarometern med tillhörande underlag finns här.
-
Resandet i Kalmar län
År Antal resor Jämfört med tidigare år 2007 6 277 564 2008 6 566 333 + 4,6 procent 2009 6 678 246 + 1,7 procent 2010 6 826 383 + 2,2 procent 2011 7 099 483 + 4,0 procent 2012 7 528 751 + 6,0 procent 2013 8 290 532 + 10,1 procent 2014 8 976 472 + 8,3 procent 2015* 10 084 631 + 5,5 procent 2016* 10 963 403 + 8,7 procent 2017 10 284 769 + 2,3 procent 2018 10 916 520 + 6,1 procent 2019 11 299 669 + 3,5 procent 2020 8 600 000 - 23,9 procent 2021 6 861 000 - 20,2 procent * Kraftig ökning av antalet resor vilket vi klassar som en extraordinär händelse på grund av då rådande migration. Vi har i den procentuella jämförandestatistiken för år 2015 och 2016 exkluderat resorna som den ökade migrationen bidrog med. Därav syns exempelvis en procentuell resandeökning för år 2017 även om antalet utförda resor minskade jämfört med år 2016.
**