Medicinsk sekreterare/vårdadministratör till Högsby Hälsocentral

Primärvårdsförvaltningen

Vi erbjuder

Vill du arbeta som medicinsk sekreterare på en mellanstor hälsocentral i Högsby, tillsammans med
personal med bred kompetens och lång yrkeserfarenhet?

Vi tror på ett långsiktigt och positivt arbete med förbättringar, kvalitet och bemötande som skapar en trivsam miljö där såväl patienter som personal vill stanna. Detta ger oss en god tillgänglighet och nöjda patienter.

Vi står inför framtida utmaningar med nära vård där primärvården får en allt större roll. Trivs du med att utveckla verksamheten och utvecklas själv, kommer du att trivas i vår grupp.

Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med arbetsuppgifter som journalskrivning,
receptionsarbete samt andra vårdadministrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår nära samarbete med övriga yrkeskategorier på hälsocentralen för att tillsammans kunna ge våra patienter den bästa vården. Som medicinsk sekreterare hos oss får du möjlighet att utvecklas och ta ansvar för specialområden.

Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till tillsvidareanställning.

Vi söker

Du är utbildad medicinsk sekreterare eller hälso- och sjukvårdsadministratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic samt av primärvård. Du är strukturerad, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan prioritera. För att trivas i rollen som medicinsk sekreterare är det en förutsättning att du trivs med att ge god service till både patienter och kollegor, och att du känner dig bekväm i kontakten med patienter. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. 

Vår arbetsplats

Högsby hälsocentral arbetar för att utveckla glesbygdsmedicinen och vara en del av omställningen till nära vård. Vi arbetar aktivt med utvecklingsarbeten i vår vardag och tycker om att tänka annorlunda och prova nytt.
Antalet kommuninvånare i upptagningsområdet är ca 6000 personer, varav ca 5000 är listade på vår enhet. Området har en vidsträckt glesbygd och består av en mångkulturell befolkning, där även en äldre befolkning med sviktande hälsa bor kvar i eget boende. På vår hälsocentral arbetar distriktsläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och kanslist. Hälsocentralen har även kurator knuten till sig.

Välkommen med din ansökan!

Rekrytering sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstiden har gått ut.

Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Mångfald på arbetsplatsen:


Region Kalmar län jobbar för allas lika rättigheter och möjligheter, både som arbetsgivare och tjänsteleverantör. Vi vet att mångfald bland våra medarbetare är en styrka. Vi ber alla som söker arbete hos Regionen att fylla i ett mångfaldsformulär. Uppgifterna används för att följa upp hur väl vi lyckas i vårt mångfaldsarbete och i vilken utsträckning vårt arbetssätt uppmuntrar personer med olika bakgrund att söka jobb hos oss. Uppgifterna samlas in, lagras och bearbetas av Linnéuniversitetet, d.v.s. utanför Region Kalmar läns ansökningssystem. Uppgifterna är anonyma och kan inte kopplas till din jobbansökan och används inte i rekryteringen. Du kan välja att inte besvara frågorna eller att endast besvara en del av frågorna. Insamlandet av personuppgifterna sker i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR).

Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Om tjänsten

Referensnummer:

2021/526

Placering/enhet:

Primärvårdsförvaltningen

Anställningsform:

Visstidsanställning längre än 6 månader

Anställningstid:

Tidsbegränsad

Sysselsättningsgrad:

Heltid 100 %

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2021-08-18
Upplysning om tjänsten

Susanna Althini, Verksamhetschef

0491-283 03
Upplysning om tjänsten

Marie Jonsson, Avdelningschef

0491-283 00
Upplysning om tjänsten

Gerd Bergström, Vision

0491-782 747

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30

Uppdaterad 24 juli 2021 Lämna synpunkter på innehållet