bild för annons IT Supporttekniker

IT Supporttekniker

IT-förvaltningen

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett arbete som supporttekniker i en komplex och samhällsviktig miljö – där dina insatser gör skillnad för länets invånare varje dag. Du är en länk mellan IT och användare inom Region Kalmar läns olika verksamheter, allt från vård till kollektivtrafik och folkhögskolor.

Supportcenter IT ansvarar för 1:a linjens support och fungerar som användarstöd samt har en nyckelroll i bland annat incidentprocessen. Du supporterar traditionella IT-komponenter som exempelvis datorer, skrivare och videokonferenssystem, men även IT-komponenter kopplade till verksamhetskritisk utrustning inom bland annat tand- och intensivvård. Lösningsgraden inom Supportcenter IT är hög och tillsammans med teamet arbetar du aktivt med förbättringsarbete genom bland annat automation och utveckling av nya arbetssätt. Ditt verksamhetsområde är hela länet och din placering är i våra trivsamma lokaler i centrala Kalmar. Du ingår i beredskapskedjan för supporten.

Vi söker

Vi söker dig som har gymnasiekompetens, med IT-inriktning och/eller har erfarenhet och kunskap inom IT-support gärna inom en större organisation. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT-området. Vi ser gärna att du har arbetat med central klient- och skrivarhantering, fjärrsupport samt administration av Active directory.

Rollen ställer krav på tekniskt kunnande, eget driv och engagemang. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Du är lugn och stabil även när du arbetar med flera processer samtidigt och har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker. Då du arbetar i ständig dialog med våra användare är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift.

Vår arbetsplats

När Supportcenter IT berättar om sitt arbete låter det så här:
— Det bästa med mitt jobb är att få höra direkt från användarna att det vi gör är viktigt för att de ska kunna göra sina jobb som ofta är att ge den bästa vården och servicen till länets invånare.
— Alla tar ansvar för att göra sin del och när någon behöver hjälp så ställer alltid kollegorna upp.
— Det är varierande arbetsuppgifter och en spännande verksamhet.

Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans jobbar vi med ständiga förbättringar och hos oss finns goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.

Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan idag.

Läs gärna mer om att jobba med IT inom Region Kalmar län

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av Region Kalmar läns kärnverksamhet och en förutsättning för den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns 160 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.

Vi är en del av Region Kalmar läns 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Om tjänsten

Referensnummer:

2021/597

Placering/enhet:

IT-förvaltningen

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningstid:

Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:

Heltid 100 %

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2021-09-19
Upplysning om tjänsten

Maria Jonsson, 1:a linjens chef Supportcenter IT

0480-44 52 31
Upplysning om tjänsten

Mats Tyrbo, Vision

0480-840 00 vxl
Upplysning om tjänsten

Lina Kinnander Jarl, Vårdförbundet

0480-840 00 vxl

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30