Handläggare arkiv

Regionstab

Vi erbjuder

Vi söker dig som kan arbeta som handläggare inom arkiv- och dokumenthantering samt andra administrativa arbetsuppgifter.

I din roll som handläggare kommer du bland annat att arbeta med journal- och arkivförfrågningar. Du kommer till stor del ha mycket kontakt med medborgare, myndigheter samt interna kunder. Du kommer att svara på förfrågningar, göra sekretessbedömningar, arbeta med spärrhantering, utdrag och utlämning ur journalsystem samt även utlämning av arkiverat material. Andra arbetsuppgifter kan vara uppackning, framplockning/sökning, fysisk gallring/rensning samt att ordna och förteckna arkivhandlingar. Visst fysiskt arbete förekommer.

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom arkiv- och dokumenthantering. Du har vana av kundkontakt och är mån om att ge bra service. Om du har kompetens och erfarenhet från arkivering och journalutlämning, främst inom hälsa och sjukvård, är det positivt.

Vi söker

Vi söker dig med gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med journalhandlingar och digitala journalsystem, inklusive utlämnande av allmän handling och sekretessprövningar. Du får gärna ha erfarenhet av arbete som arkivassistent. Du har kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet samt god kompetens och erfarenhet av regelverk inom offentlighet och sekretess. B-körkort, då resor förekommer inom regionen.

Arbetet som handläggare är till stora delar ett självständigt arbete. För att trivas i rollen är du noggrann, ansvarstagande, flexibel och strukturerad. Du ingår i ett team av andra arkivhandläggare och arkivarier vilket ställer krav på en god samarbetsförmåga och att du kan bidra till ett gott arbetsklimat i gruppen. Du är också mån om att ge god service till de som efterfrågar handlingar ur arkivet.

Vår arbetsplats

Regionstab kansli ansvarar för beredningen av ärenden till regionfullmäktige, regionstyrelse, nämnder och beredningar. Vidare finns funktioner som dataskyddsombud, jurister, arkivstrateg, dokumentcontroller, reception, sekreterare och handläggare inom kansliet.

Vår enhet är en del av Regionstaben, där det jobbar 140 experter inom bland annat arbetsmiljö, ekonomi, HR, hållbarhet, hälsa, juridik, kommunikation, läkemedel, planering, samordning, säkerhet och utveckling. Alla arbetar för att utveckla organisationen och förbättra för invånarna i Kalmar län. Inom våra respektive expertområden är vi även ett stöd till Region Kalmar läns ledning, chefer, förvaltningar och verksamhet.
Vi är en del av Region Kalmar läns 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i Region Kalmar län

Läs mer om att flytta till Kalmar län

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om tjänsten

Referensnummer:

2021/1066

Placering/enhet:

Regionstab

Anställningsform:

Tillsvidareanställning

Anställningstid:

Tillsvidare

Sysselsättningsgrad:

Heltid 100%

Tillträde:

Efter överenskommelse

Lön:

Vi tillämpar individuell lönesättning

Ansök senast:

2022-01-16
Upplysning om tjänsten

Ann-Sofie Hedenstein, Kanslidirektör

0480-841 77

Support

Om du behöver hjälp kan du kontakta vår support.

Telefon: 0520-58 00 50

Telefontid vardagar 08:30-12:00 och 13:00-16:30