Praktik som ingenjör och tekniker inom bygg, drift och IT

Eftersom teknik numera är en naturlig del av sjukvården, har våra ingenjörer och tekniker en viktig roll i vår verksamhet.

Som ingenjör och tekniker hos oss har du hand om stora, komplexa byggnader och utrustningar samt arbetar med avancerad IT och teknik. Det är extra viktigt att den tekniska utrustningen fungerar och utvecklas, eftersom det kan innebära skillnaden mellan liv och död.

Vi är ständigt i behov av kreativa och kompetenta ingenjörer och tekniker, så det finns stora jobbmöjligheter hos oss. Genom att göra praktik hos oss får du en inblick i ditt framtida yrkesval och praktisk erfarenhet, samtidigt som du knyter värdefulla kontakter.

Verksamhetsförlagd utbildning (VFU)

För dig som studerar på högskolenivå och väljer att förlägga en del av din utbildning i en verksamhet, så kallad verksamhetsförlagd utbildning (VFU), vilket kan ge högskolepoäng.

Är du intresserad av VFU mailar du ditt CV och personligt brev till någon av följande kontaktpersoner:

Lovisa Johansson

HR-konsult regionservice

Ofelia Karlén

HR-konsult IT-förvaltningen

Tekniksprånget

För dig som är 18-21 år och vill testa livet som ingenjör! Är du redo att ta ett språng in i din framtid? Tekniksprånget är fyra månader betald praktik där du får chansen att testa ingenjörsyrket i praktiken. En möjlighet att tjäna pengar, skaffa kontakter och få en rivstart i karriären.

Läs mer och ansök till tekniksprånget